Paris mon amor

Älskling, nu har jag lyssnat på Edith Piaf och har helt bestämt mig. Det får bli en andra tripp till Paris i vår, följer du med? Följer du med och dricker rödvin vid eiffeltornet samtidigt som vi röker söta, franska Gitane. Följer du med på en romantisk promenad i Jardin du Luxemburg, där vårblommorna blommar? Kanske stannar vi vid ett gatuhörn längs Seine och köper crepes med nutella och banan, precis som sist? Sen äter vi dom samtidigt som vi ser älskande par kyssas på Pont Neuf. Sen dricker vi ännu mer rödvin, kanske på en bar där någon spelar vacker fransk musik? Vi kan vandra upp till Montmarte och hänföras av allt det vackra. Stanna på ett cafe och köpa macarooner. Och precis som sist gå till Laduree och dricka varm choklad. Sådan där choklad som bara finns där.

Vill du det min älskade, vill du?


Kommentarer
Postat av: Emil

Ja det vill jag=)

2009-07-30 @ 20:31:15

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback