Inhopp

Hej =)

Tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg, även fast jag har semester härifrån =)

Nu närmar vi oss jul med stormsteg. Blir nog mysigt. På julafton ska vi hänga hos min mamma tillsammans med min mormor. Äta gott, glo på tv och mysa. Juldagen vigs åt Emils morfar, mamma, moster, syskon, ja allt som får plats hos hans morfar! Väldigt trevligt ska det bli iallafall.

Sen på annandagen hälsar vi på Emils pappa, och där kommer också syskon vara, plus en farmoder och annat smått och gott =)

Seeen blir det vila några dagar, fram tills nyårsafton, för då drar jag och Emil till Stockholm i två dagar. Vi ska bo i svit (japp ni läste rätt) och bara lyxa. Längtar massor!

På fredag tar den här terminen i skolan slut. Jösses vad kul vi har haft den här hösten, trodde jag aldrig! Jaaa, mycket (eller typ allt) beror på att Linda går i min klass. Fina fina Linda, oj vad jag har saknat henne egentligen..aldrig mer förlora kontakten sådär!!! För gud vad tråkig skolan skulle vara utan henne!

Nu på tisdag drar hela klassen inklusive jag, till Ullared. Hahah trodde aldrig jag skulle åka dit, men vad gör man inte för sin kära klass =) Men det blir en zombie som kommer till bussen på morgonen, för bussen går klockan 6 (!!!!!!!!!!!!!!) på morgonen, hallå liksom? Jag kommer vara död.

Nää nu ska jag avrunda detta inlägg med att svara på 60 frågor, som jag hittade hos ovan nämnda Linda. Läs och njut =)

1. Hur gammal är du om fem år? 29, och efter det så fyller jag inge mer, punkt. 

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Min man =)

3. Hur lång är du? 157

4. Vilken är den senaste filmen du sett? New Moon

5. Vem ringde du senast? Baby

6. Vem ringde dig senast? öhh det var någon reklamsnubbe från Laga Lätt, jag la på.

7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Jag håller just på att spela in det. På fredag har Ernst julkväll. Kram

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror lite på, kan ju inte sms:a mormor direkt..men nja, föredrar nog att messa

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda, har aldrig varit gifta

10. När såg du senast din mamma? oj, alldeles för längesen, hmm det var nog förra söndagen

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna

12. När vaknade du i dag? 09:30

13. Vilken är din favoritjulsång? Happy X-mas (war is over) med John Lennon och Yoko Ono

14. Vilken är din favoritplats? Mitt huvud vilandes på Emils bröst

15. Vilken plats föredrar du minst? Tvättstugan

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då bor jag och Emil i villa/radhus, har några barn och är lyckligare än någonsin.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Att mamma skulle försvinna

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Emil

19. Hur stor är din säng? 160, sååå skön

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Trosor och Emils armar

22. Hur många kuddar har du i sängen? 4

23. Hur många landskap har du bott i? Ett

24. Vilka städer har du bott i? En, ahhah gud vad tråkigt det låter (vilket det också är)

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor

26. Är du social? Jooo, men det tycker jag väl, iallafall med dom som förtjänar att vara sociala med.

27. Vilken är din favoritglass? Öhhh, Daimstrut tror jag..eller Långa farbrorn hallon.

28. Vilken är din favoritefterrätt? En kladdkakebit går väl alltid ner =)

29. Tycker du om kinamat? Jaa, gud ja!

30. Tycker du om kaffe? Nja, det går att dricka, men te är godare!

31. Vad dricker du till frukost? Vatten till min medicin?

32. Sover du på någon särskild sida? Nää, tror nog inte jag gör det faktiskt. Bara inte mage, för då får jag av någon märklig anledning alltid halsbränna.

33. Kan du spela poker? Oh yeah!

34. Tycker du om att mysa/kela? Mäh, det är ju det bästa jag vet! (Med Emil)

35. Är du en beroendemänniska? Jaaa, är beroende av min älsklings pussar

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nää, men om det är någon därutet som fyller 24:e februari, så hojta till!

37. Vill du ha barn? Ja, fyra stycken tror jag.

38. Kan du några andra språk än svenska? Det skulle väl vara engelska då.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nää, tack och lov

40. Föredrar du havet eller en bassäng? Haaaav!!!

41. Vad spenderar du helst pengar på? Hheheh kläder och skor

42. Äger du dyrbara smycken? Min vigselring är det dyrbaraste jag har, oavsett vad den kostade.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Dokusåpor av alla de slag!

44. Kan du rulla med tungan? Det tror jag..jooo! (testade)

45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv kanske? Hehhe nää, men Baby är en väldigt rolig prick, henne har jag garvat åt och med miljontals gånger.

46. Sover du med gosedjur? Emil är mitt gosetroll, pantson ligger uppslängd på en byrå =(

47. Vad har du för ringsignal? Någon galen höna som skriker och har sig..mycket jobbig haha

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nej, men jag hoppas mamma har det

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Duken, tomten och adventsljustaken

50. Kan du byta olja på bilen? Jag kan allt

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nähähähä

52. Vilken var den senaste boken du läste? Människohamn av John Ajvide Lindqvist

53. Läser du dagstidningen? Försöker göra det varje dag på nätet

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nää, bara på Elle, men det är en månadstidning

55. Dansar du i bilen? Nää, men sjunger!

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3, digilistan

57. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Kludd, skulle testa om en penna funkade

58. När var du i kyrkan senast? När Camillas dotter Nathalie döptes i somras

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Anders

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Näver bäver!! Aaaaldrig att jag skulle sätta min fot i ett tält!

Sov gott, vi hörs nog snart igen!!

/Golfhustrun


Kommentarer
Postat av: carina

Nu säger jag som Fykling "ÄNTLIGEN"!

Puss på er.

2009-12-14 @ 06:52:35
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Emil

Vad fint du har svarat på frågorna=)

Gud vad jag älskar dig=)

2009-12-14 @ 19:21:08
Postat av: Maya

Kul Lista, stjäl den med mig :)

God Jul!

/Maya

2009-12-20 @ 13:10:10
URL: http://mayashideout.blogg.se/

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback