Hemskt dålig

Jag säger bara en sak, fyyyyy vad jag är mycket dåligare i svenska än jag trodde. Jag har alltid ansett mig vara jättebra i svenska, jag stavar som en gud och älskar att skriva. Men idag på svenskalektionen så gjorde våran lärare ett litet test på oss, ett sär-skrivar test. Alltså, läraren sa ord som vi skulle skriva ner, antingen ihopskrivna eller särskrivna. Jag trodde jag var kung på det, att veta när ord sitter ihop o.s.v. men näää ahhah tydligen inte. Jag hade så många fel att jag blev helt chockad, tänkte hoppa av kursen och börja om grundskolan igen. Jag blev så chockad att jag var tvungen att gå hem till mamma efteråt och testa henne på samma ord (mamma är om möjligt ännu bättre i svenska än mig) tack gode gud fick hon lika många rätt som jag, så visst, det var uppenbarligen svåra ord, men ändå, det var ändå ord som vi ofta använder. Nää,jag måste börja plugga särskrivning, det ser jag det.

/Golfhustrun

Kommentarer

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback