Underbara underbara jul

Åhhhh vilken bra jul jag har haft! Tänk att det kan vara så magiskt att få fira med de man älskar mest på jorden.

Först igår var älskling och jag hemma hos älsklings söta morfar. Där var älsklings mamma, hennes man, älsklings bror och moster...å morfadern såklart =) Han hade gräddat mumsiga våfflor. Vi hade det jättetrevligt och bytte julklappar.Bland mycket fick vi en fondue gryta som kommer bli enormt använd. Vi fick även en olja/vinäger flaska, en mosaik-ljuslykta, salt och pepparkvarn och en pastaburk. Tyvär kunde vi inte stanna så länge hos morfadern, för vi var tvugna att åka hem till min mamma som väntade med julmat.

Hos mamma var det jättemysigt. Det var bara jag, mamma, älskling och mormor där, så det var lugnt och skönt. Vi åt mat, kollade på kalle och öppna paket. Av älskling fick jag en Betty Boop figur (samlar ju på dom) en wachtmeister-katt (samlar på dom med) med tillhörande ljuslyktor, J'adore parfym och en näckros-ljuslykta från finrummet som jag såg för lääänge sedan och bara älskade. Att älskling kom ihåg det var grymt. Jag blev så glad för alla paket från honom.

Resten av paketen innehöll en Elle-prenumeration, pengar till Rom, lakan till sängen, ångkokare och ostkupa.

Jag och älskling kan inte nog tacka för alla paket!

Idag var älsklings bror hemma hos oss och åt pannkakor (ja ja, man kanske inte äter pannkakor på juldagen, men satan vad gott det var)

Nu sitter älskling och spelar tv-spel, han fick ett nytt av mig i julklapp. Jag håller på och bakar en budapestrulle som ska tas med hem till mamma imorgon kväll. För då ska vi dit och äta julgröt. Imorgon ska vi även hem till svärfar och äta gott.

Nu orkar jag inte skriva en rad till. Men hoppas ni har haft en lika bra jul som jag!

/Golfhustrun

Kommentarer
Postat av: carina

Ha en fortsatt god jul och tack för allt, nu har jag inte tid med dig .....jag läser en helt gudomligt bra bok som "tomten" kom med.

Kramar till er

2008-12-25 @ 18:58:45
URL: http://sinneskatten.blogg.se/

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback