Wish me luck

Nu ska jag strax iväg och göra min diktanalys. Efter det börjar mitt jullov på riktigt =) skolan är helt slut och jag börjar igen den 12:e januari. Så det blir inte så långt lov hehe men jag ska njuuuuuuta av att inte ha någonting att göra =)

Dikten jag ska analysera är skriven av Bo Setterlind och den låter såhär:

Jag ligger i mörkret hos dig,
där jag har ro.
Ingen människa finns,
som är så god.
Jag är fäst vid mörkret.
Jag är fäst vid dig.
Vore jag skild från mörket,
vore jag skild från dig.
Jag ligger i mörkret hos dig
som fågeln i sitt bo
Och vinden sjunger min visa.



Kommentarer
Postat av: Emil

Jag är fäst vid dig =)



För alltid.....

2009-01-07 @ 21:07:17

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback