Berättelsen

Okej, som utlovat kommer här ett urval (har ca 300 bilder) från Rom.

Resan ner gick superbra. Vi bytte ju plan i Frankfurt och det var första gången någon av oss bytte plan, så man var ju lite smånervös, men det var superenkelt. Vi väntade i Frankfurt lite över en timme. Väl i Rom letade vi upp Leonardo Expresståget som skulle ta oss in till Rom. Från Staizione Termini i Rom började vi sedan leta efter vårat hotell. Det skulle ligga några kvarter norr om stationen. Vi hittade gatan, men inte hotellet!!!! Lite småpanikigia började vi irra fram och tillbaka på gatan. Shit, finns inte hotellet liksom? Men jodå, helt plötsligt vänder hun' på huvudet och där, på en liiiiten liiiiten skylt på väggen stod det Hotell Castelfidardo =)

Helt utmattade dumpade vi väskorna på hotellet och gick ut och käka pizza. Satt som en smäck och vi avrundade med Limoncello (italiensk citronlikör, så satans gott) Sen gick vi upp och sov. Mitt i natten vaknade vi av att rummet skakade. Vi fattade noll till en början, men förstod efter ett tag att det måste vara jordbävning. Det slutade efter ca en minut. Tänkte inte mer på det, men dagen efter pratar jag med min mamma på kvällen och hon berättar att ca 10 mil från Rom hade det varit den värsta jordbävningen i Italien på jag vet inte hur många år. Inte konstigt att hun's mamma hade varit orolig under dagen och inte fått tag i oss! Två dagar senare kom ett efterskalv, men den var så otroligt liten. Sängen bara gungade lite.

Dagarna spenderade vi iallafall runt omkring i Rom. Vi såg alla sevärdheter som man ska se, men det som för alltid kommer vara det finaste minnet därifrån för oss båda är parken Villa Borghese. Den ligger mitt i Rom uppe på en höjd och den är så stor, så stor. Allt var utslaget och det var så enormt vackert. Vi rodde i en romantisk sjö (som det simmade runt sköldpaddor i!!!) låg under prunkande rosa magnoliaträd i grönt mjukt gräs, åt glass, strövade runt bland allt det gröna fina och besökte ett zoo som låg en bit in i parken. Där fanns det alla möjliga djur. Tigrar, björnar, flodhästar ja allt möjligt.

Spanska trappan är också en favorit. Där satt vi många dagar och bara njöt av allt folkvimmel. En dag köpte vi grillade, oskalade kastanjer och åt där. Hade aldrig testat det innan, men det var faktiskt gott. Går inte riktigt att jämföra med något, även fast jag tyckte det smakade lite liiiiite som kyckling =)

Här kommer lite pics.


Ett apelsinträd som har slagit ut =)


Lite folk och spanska trappan


Piazza del Popolo


Fin utsikt från Villa Borgehese


Hun står och spanar


Där står jag =) bara se hur fnt det är i parken! Kolla blommorna!


Här rodde vi =)


Min sexiga sjöman =) stackars älskling fick släpa runt på min kofta hela första dagen. Jag trodde jag skulle frysa, men ha ha ha vem fryser när det är typ 100 grader i solen?


Några av sköldisarna som bodde i sjön. Man fick akta så att man inte råkade slå till dom med åran när man rodde, för det var en massa som var ute och simmade =)


Fin fågel =)


Där sitter jag =) Här låg vi jättemycket. Det var så lugnt och skönt.


Hur fint?


Vi besökte Colosseum såklart.


Mäktig


Ser ni det bruna huset allra längst till vänster på bilden? Iallafall, det var ifrån den balkongen som Mussolini höll sina tal till folket under hans regeringstid.


Fontana Di Trevi. Vi slängde tre mynt över axeln ner i fontänen. Gör man det så är man garanterad återkomst till Rom. Jag har gjort det varje gång jag har varit i Rom och se, jag har ju återkommit dit!


Hur gott?


Älskling som sitter och väntar på mig...............ahhahahah skoja bara =) En söt liten apa på zoot.

Som sagt, har hur mycket bilder som helst jag skulle vilja visa. Men det är jobbigt att lägga upp här hahah. Men det kommer fler så småningom.

Nu ska jag duscha, sen göra iordning balkongen. För nu kan vi inleda grillsäsongen =) Jippiiiii!!!!

Ha en fin annandag påsk

/Golfhustrun





Kommentarer
Postat av: Mad World

Åh, jag längtar tillbaka. Härliga bilder!

2009-04-13 @ 14:54:05
URL: http://madworld.se
Postat av: carina

Det ser verkligen skönt ut, och vi som gick här hemma och inte visste exakt var ni var, inte konstig att vi blev nervösa när vi hörde om skalven.

Kramar Carina

2009-04-13 @ 18:02:46
URL: http://sinneskatten.blogspot.com
Postat av: Sofia

åå va fina bilder. =)

Ni ser ju ut att ha haft det Toppen. =)

Inte avis alls. ;)



Hadet ni fint väder hela tiden? Underbart isåfall. =)

Gick hemresan lika bra som dit resan?



Kramar

2009-04-13 @ 19:40:37
URL: http://fiia85.blogg.se/
Postat av: Emil

Herregud vilken underbar resa det var=)

En av de bästa jag gjort! Alla resor med dig har varit de bästa, kommer du ihåg i Egypten när vi rökte vattenpipa? Eller i Paris när vi gick flera mil om dagen? Eller våra kvällar på balkongen på Mallorca? Du är verkligen det bästa som hänt mig=)

Det känn inte som jag har levt innan dig, du har gjort mitt liv så fantastiskt underbart, spännande och otroligt romantisk!

2009-04-13 @ 22:02:26
Postat av: Sofia

Härligt! =D

Åå gott med grillat, vi har tyvärr inte invikt grillen än. eller ja vi har ju ingen grill heller får ju inte grilla på balkongen om man inte har El grill.

men vi ska väl grilla hos min mor eller ute vid sommarstugan till helgen om vädret tillåter. ;)



Nä Samma här va grumt tröätt imorse kl 5 när klockan ringde. GAaah ge mej ledig ge mej sommar o sol. =)

hehe





Men nu e man på jobbet o ska snart slå upp portarna för dagen.



ha en bra dag!



Kramar

2009-04-14 @ 07:02:05
URL: http://fiia85.blogg.se/
Postat av: Darya

Såg mysigt ut! :)

2009-04-14 @ 12:17:26
URL: http://darya.blogg.se/
Postat av: Ewe

Åh, ni verkar ju haft det helt fantastiskt mysigt!!:) vilka fina bilder! Jag vill oxå dit!!:)

2009-04-14 @ 20:59:08
URL: http://gotomisse.blogspot.com

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback