Fylld med historia

Sådärja, nu är jag hemma igen från skolan. Nu är min hjärna fylld med romersk historia.

Om en stund kommer älskling hem, vi ska upp på stan. Kolla lite i affärer och fika.

Herregud vad kallt det är idag tycker jag. Jag skulle nästan ha behövt vantar när jag åkte till skolan. Usch dumma höst, gå och göm dig, jag vill ha sommar!
Fast det finns en stooor positiv grej med hösten, och det är modet! Det är alltid helt underbara kläder på hösten, tänk bara alla underbara koftor man får använda. Och skorna!
Jag har alltid en drömbild av hur jag vill se ut varje höst, och det är alltid samma bild. Jag ser mig själv med en stickad basker, en fin kappa, grova strumpbyxor och ett par stövletter gåendes i ett höstigt Central Park, med löv i alla möjliga färger på marken.
Konstigt nog uppfylls aldrig den där drömbilden, men kanske att jag kan ha ungefär sådana kläder i höst iallafall? New York och Central Park får vänta några år.



/Golfhustrun

Kommentarer

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback