Myggen here I come!

Imorgon åker jag och älskling till Hunnebostrand! Längtar jättemycket. Egentligen är det högst förvånande att jag åker frivilligt på denna lilla tripp. Vi ska bo i en liten stuga på en camping, stugan är inte mer än10 kvm. Toalett och dusch finns i ett servicehus längre bort. Nu lyser alltså varningstecknen. Jag har aldrig någonsin förut bott och aldrig trott att jag skulle bo på en camping. Jag har rest en massa, både i sverige och utomlands, men jag har alltid sett till att jag har bott på bekväma hotell eller i Sverige, bott hos bekanta eller hotell. Det handlar absolut inte om att jag är högfärdig eller nåt, nej nej, utan jag är så förbannat kräsen och något otroligt rädd för varenda småkryp.

Jag har jättesvårt att gå på offentliga toaletter, bajjamajjor och utedass finns inte i min värld att jag går på. (okej, bajjamajja har jag gått på en gång, men då hade jag också hållt mig i 10 timmar) Utedass däremot har jag gått in i en gång och vänt. Min kräkreflex sattes automatiskt igång.
I servicehuset är det vanlig vattentoalett, så det är tur, annars hade jag inte åkt. Men den delas fortfarande av många andra, samma sak med duschen. Men jag ska absolut ge det en chans.

Däremot alla kryp. Tänk om jag ser en orm? Då kommer jag inte levande från Hunne, det kan jag lova. Råttor och möss kommer också sätta mitt liv på spel. Syrsor, helikoptrar(ni vet dom där hårda långa sakerna som flyger), myror, getingar och maskar är också skitäkligt

Tack och lov ska vi in till mitt älskade Smögen, där har jag spenderat mina barndoms somrar. Där kan jag sitta på bryggan och bara njuta av livet och av Emil. För hur det än blir såkommer det bli min absolut bästa midsommar, för jag får fira den med älskling för första gången. Det finns ingen annan människa jag skulle kunna bo på camping med än honom. Med honom kan och vill jag göra allt.

/Golfhustrun

Kommentarer
Postat av: carina

Du behöver vara mer i stugan...........

2008-06-18 @ 18:38:57
URL: http://sinneskatten.blogg.se/

Skriv några fina rader till mig

Ditt fina namn här tack
Vill du att jag kommer ihåg dig?

Här skriver du din e-post (publiceras ej)

Jag vill veta din bloggadress

Kommentar:

Trackback